Nasza oferta
Zarządzanie
W ramach naszych obowiązków przejęcia administrowania nieruchomości proponujemy:
1. Przejęcie dokumentacji technicznej i sprawdzenie jej kompletności
2. Sprawdzenie poprawności dokumentacji technicznej
3. Przygotowanie planu gospodarczego dla nieruchomości
4. Przygotowanie pierwszego zebrania, o ile jest konieczne
5. Rejestracje Wspólnoty w odpowiednich urzędach
6. Przygotowanie odpowiednich umów do obsługi nieruchomości.
7. Przygotowanie projektu Statutu Wspólnoty i Regulaminu Porządku Domowego, oraz innych dokumentów.
W zakresie zarządzania nieruchomością:
§ reprezentowanie Właścicieli przed sądami i organami egzekucyjnymi,
§ reprezentowania WŁAŚCICIELI na zewnątrz przed organami administracji rządowej i samorządowej,
§ reprezentowania WŁAŚCICIELI w nie wymienionych powyżej sprawach, w zakresie ustalonym
w umowie, poprzez przygotowywanie profesjonalnych pism według własnej wiedzy, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa,
§ opracowywanie i opiniowanie umów zawieranych, aneksowanych i rozwiązywanych na rzecz WŁAŚCICIELI w zakresie obsługi eksploatacyjnej, obsługi technicznej - w tym wykonywania przeglądów oraz negocjowanie warunków i podpisywanie w/w umów w imieniu i na rzecz WŁAŚCICIELI.
§ opracowywanie i opiniowanie uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych dotyczących funkcjonowania nieruchomości, takich jak: Regulamin Porządku Domowego, Statut Wspólnoty Mieszkaniowej, Regulamin Parkingu itp..
§ przygotowywanie i zwoływanie zebrań sprawozdawczych dotyczących Wspólnot Mieszkaniowych, co najmniej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego,
§ dokonywanie płatności w imieniu WŁAŚCICIELI poprzez rachunek bankowy,
§ analizowanie potrzeb i przygotowywanie planów rzeczowo finansowych związanych z bieżącą eksploatacją nieruchomości, stanem technicznym nieruchomości oraz możliwościami rozwoju.
W zakresie obsługi administracyjnej nieruchomości:
I. Obsługa eksploatacyjna nieruchomości:
§ sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków administratora nieruchomości, oraz sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego), eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora / zarządcy lub właściciela nieruchomości,
§ prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali, ich Właścicieli i Najemców, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
§ kontrola nad zapewnieniem bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez kontrolę zawartych na rzecz nieruchomości umów oraz wyszukiwanie usługodawców,
§ udzielanie każdemu Właścicielowi (Najemcy) nieruchomości, w godzinach funkcjonowania biura ZARZĄDU informacji w sprawach dotyczących obsługi administracyjnej nieruchomości,
§ prowadzenie i przechowywanie dokumentacji eksploatacyjnej dotyczącej nieruchomości.
II. Obsługa techniczna nieruchomości:
§ przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego,
§ kontrola prawidłowego użytkowania budynku, w tym instalacji i urządzeń w jakie jest wyposażony
i przygotowywanie w tym zakresie odpowiednich przeglądów oraz wyszukiwanie firm do wykonania napraw w celu usunięcia nieprawidłowości,
§ kontrola warunków bezpieczeństwa nieruchomości w zakresie ochrony przeciwpożarowej
i przygotowywanie w tym zakresie odpowiednich przeglądów oraz wyszukiwanie firm do wykonania napraw w celu usunięcia nieprawidłowości,
§ kontrola nad zapewnieniem zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków,
§ kontrola nad zapewnieniem bieżącej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie podwykonawców i kontrolę wykonania zawartych na rzecz nieruchomości umów.
III. Obsługa finansowa nieruchomości:
§ dokonywanie bieżących rozliczeń nieruchomości oraz ich Właścicieli,
§ prowadzenie ewidencji księgowej przychodów i kosztów dotyczących nieruchomości, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów, a także prowadzenie rozliczeń z innych tytułów,
§ pobieranie i/lub rozliczanie oraz windykacja płatności na rzecz nieruchomości,
§ sprawdzanie prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz przygotowywanie płatności na rzecz dostawców,
§ przygotowywanie dokumentów niezbędnych do dokonania płatności z tytułu podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość, jeżeli takie występują,
§ przygotowywanie materiałów potrzebnych do prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
w szczególności podatkowej (VAT-7, CIT-2, CIT-8), zgodnie z obowiązującym prawem,
§ sprawdzenie i/lub dokonanie uzyskania przez Wspólnotę Mieszkaniową numeru NIP i REGON, dokonanie zgłoszenia identyfikacyjnego VAT, rozliczanie VAT i CIT jeżeli Wspólnota prowadzi działalność gospodarczą (dotyczy wyłącznie Wspólnoty Mieszkaniowej),
§ sporządzanie rocznych sprawozdań (informacji) finansowych i przekazywanie ich Właścicielom nieruchomości,
§ sporządzanie sprawozdań finansowych Wspólnot Mieszkaniowych oraz przygotowanie informacji
na zebranie sprawozdawcze o poniesionych kosztach zarządu nieruchomością wspólną, zaliczkach przeznaczonych na ich pokrycie oraz pożytkach z nieruchomości wspólnej.
IV. Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
§ Na Państwa wniosek i w oparciu o Państwa potrzeby postanowiliśmy do naszej oferty wprowadzić pomoc Państwu w zbywaniu lokali, w których zamieszkujecie. Ofertę lokalową przedstawiają administratorzy danych obiektów, co powoduje że postrzegani są bardziej wiarygodnie, jako te osoby które znają obiekt i wiedzą jakie są plusy i minusy nieruchomości. Klienci zyskują przewodnika po nieruchomości, przez co są spokojniejsi i pewniejsi, że na każde pytanie dostaną odpowiedź.
§ Zasady ostatecznej oferty i procesu podpisywania umów, ustalamy indywidualnie dla każdego
z Państwa po ustaleniu zasad naszej współpracy.
§ Proponujemy bardzo preferencyjne stawki naszego wynagrodzenia, które uzależnione są od zadań jakie Państwo przed nami postawicie. W Państwa imieniu możemy poszukiwać ostatecznych nabywców, jak i najemców lokali mieszkalnych i użytkowych.
V. Utrzymanie porządku, czystości i zieleni.
§ Standardowo proponujemy poniższy zakres usług, który według nas najbardziej sprawdza się
w nieruchomościach. Zakres tej usługi jest ściśle dostosowywany do charakterystyki nieruchomości, jej potrzeb i możliwości.
§ W okresie letnim utrzymanie porządku i zieleni
- raz w tygodniu mycie i zamiatanie korytarzy i holu wejściowego
- usuwanie śmieci i nieczystości wraz z opróżnieniem koszy na śmieci z dojść do budynków
- usuwanie ogłoszeń i plakatów
- raz na kwartał mycie okien na klatkach schodowych oraz mycie kloszy i lamperii
- raz na pół roku sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytkowania
- w razie potrzeby pielęgnacja trawników, w tym wygrabianie i koszenie trawy, wycinanie
i pielęgnacja żywopłotów oraz wywieszanie flagi państwowej w dniach świąt państwowych
- zgłaszanie na bieżąco usterek technicznych oraz awarii nieruchomości
§ W okresie zimowym
- odśnieżanie wyjść z klatek schodowych, pieszych ciągów komunikacyjnych wzdłuż jezdni
i parkingów
- posypywanie piaskiem bądź solą ciągów komunikacyjnych
- usuwanie zlodowaceń
VI. Konserwacja
W ramach konserwacji infrastruktury w częściach wspólnych osiedla zobowiązujemy się
do wykonywania następujących czynności;
1. Konserwacja instalacji elektrycznej wraz z wymiana przepalonych żarówek i świetlówek,
na zewnątrz budynku, na klatkach schodowych i w garażach,
2. Przegląd i konserwacja kanalizacji ściekowej i burzowej (przepychanie zatorów spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem nie obejmuje ryczałt)
3. Konserwacja podjazdów do garażu, dróg osiedlowych i wejść na klatki schodowe.
4. Konserwacja drzwi wejściowych na klatki schodowe
5. Konserwacja domofonów (uszkodzone elementy systemu pokrywa Wspólnota)
6. Konserwacja bramy wjazdowej i furtki wejściowej (uszkodzone elementy systemu pokrywa Wspólnota)
7. Zabezpieczanie i konserwacja elementów ogrodzenia zewnętrznego.
8. Drobne prace murarskie, glazurnicze, ślusarskie na częściach wspólnych
Koszty obsługi określamy indywidualnie dla każdej nieruchomości po zapoznaniu się z jej specyfiką
i charakterem.
Na wszelkie pytania związane z naszą ofertą odpowiemy na spotkaniu w uzgodnionym i dogodnym dla Państwa terminie.
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY